Не розлий вода: як отримати додаткову перевагу

Опубліковано vertik
Категорія:

Розвинена транспортна галузь дає значні переваги економіці. Як не парадоксально, але для розвитку портів нам потрібно насамперед розвивати залізницю.

Ефективність роботи зернових терміналів у портах визначається безліччю факторів, один із них – оборотність потужностей одноразового зберігання. Зерносховища в портах призначені для накопичення суднової партії, але не для тривалого зберігання зерна, як у звичайних елеваторах. Зерно у портовому силосі зберігається до місяця, потім воно має піти на судно.

Якщо швидкість приймання та відвантаження на елеваторі збігаються і зерно доставляється на термінал регулярно, необхідності накопичення значної частини суднової партії немає, оборотність потужностей для зберігання висока. Однак для більшості українських зернових терміналів інтенсивність прийому зернових набагато нижча, ніж інтенсивність транспортування терміналом та відвантаження на судно. Одна з головних причин цього – недостатньо розвинена припортова залізниця (насамперед) та автомобільна інфраструктура. Пропускна здатність більшості припортових залізничних станцій відстає від пропускної спроможності портів, створюючи те саме «пляшкове шийка» на шляху вантажопотоку. В результаті оператори терміналів змушені будувати додаткові силоси, щоб накопичити партію до приходу судна та відвантажити її з темпами навантаження за світовими стандартами.

porty-sravnenie

В українських портах оборотність зернових терміналів знаходиться у межах 10-20. Для порівняння, на терміналі Columbia Grain у Портленді (США), який був побудований у 1983 р, оборотність потужностей для зберігання становить 45-50. На більш сучасному терміналі ETG в Лонгв'ю (США) оборотність перевищує 60. Розвантаження поїзда зі 110 вагонів на ETG займає 5 годин.

Очевидно, що наші термінали можуть працювати з більш високою оборотністю за умови розвитку припортової логістичної інфраструктури та можливості організувати точні регулярні поставки зернових у порт, наприклад, за рахунок організації шатлових поїздів. Однак поки що цього немає. В результаті ми перевалюємо мільйон там, де могли б перевалити півтора, а то й два. porty

Українська