Кременчуцький стальзавод відновлює виробництво вагонного лиття
Кременчуцький сталеливарний завод відновлює виробництво для задоволення попиту «Укрзалізниці»
ПАТ "Кременчуцький сталеливарний завод" (КСЗ) на початку грудня відновить випуск великого вагонного лиття. Про це в інтерв'ю «Кременчуцькій газеті» розповів директор КСЗ Віктор Самусенко.
За його словами, завод 7 листопада запустив термічний цех, а з 5 грудня запалить піч і приступить до випуску великого лиття.
«На сьогоднішній день відбувається пожвавлення ринку вагонобудування, відбуваються зміни на «Укрзалізниці». Її нове керівництво говорить про необхідність побудови нових вагонів. Прозвучала цифра замовлення на 2017 рік — 6300 нових вантажних вагонів та 23 тисячі вагонів планують відремонтувати. Із практики — кожен третій ремонтний вагон потребує заміни ходової частини, а це ще близько 7 тисяч комплектів. Склавши все разом, отримаємо потребу від 13-14 тисяч вагонокомплектів. Ми готові до цього. Тому підприємство відновило роботу», - зазначив Самусенко.
Топ-менеджер зазначає, що альтернатива вагонобудівників — закупівля вагонного лиття або у ПрАТ «Азовелектросталь» (Маріуполь, входить до групи «Азовмаш»), яке простоює, або іноземних виробників.
Планується виготовляти кілька сотень вагонокомплектів на місяць. З урахуванням портфеля замовлень, що сформувався, не виключено, що завод пропрацює не як планувалося раніше — 3 місяці, а 6 або навіть 12, і не в одну, а в кілька змін.
«Вже є серія виграних тендерів. До кінця року наберемо необхідний портфель замовлень», - переконаний директор КСЗ.
Станом на 1 жовтня 2016 року на підприємстві працювало 947 осіб, за жовтень-грудень планують ухвалити ще понад 1 тисячу осіб. Нагадаємо, що у 2012 році на КСЗ працювало близько 5,5 тис. осіб.
ПАТ «Кременчуцький сталеливарний завод» — один із найбільших у СНД виробників великого вагонного лиття. Входить до сфери впливу групи ТАС Сергія Тігіпка. В останні роки підприємство регулярно простоювало через відсутність сертифікатів відповідності на лиття, що видається Федеральною бюджетною установою «Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті» (Російська Федерація). Без такого документа суттєво обмежено експлуатацію вагонів за межами України.
Нагадаємо, що «Укрзалізниця» восени оголосила кілька тендерів на закупівлю до кінця 2016 року 1000 вантажних напіввагонів. Проте торги відбулися лише з 650 одиниць. Переможцями стали «Крюківський вагонобудівний завод» (Кременчук), «Дніпровагонмаш» (Кам'янське) та «Попаснянський вагоноремонтний завод» (Попасна). обов'язковою умовою тендерів було використання вагонного лиття 2016 випуску.