Модернізація маршрутизації. Перетворення Балівського елеватора компанії Грейнфілд
Не будеш маршрутним – не зможеш ефективно працювати. Причинно-наслідкові зв'язки тут прості — Укразалізниця подає свої зерновози лише на елеватори, здатні вантажити за добу 54 вагони. Вартість ж комерційних вагонів значно вища за вартість зерновозів УЗ. Відповідно, трейдери охочіше працюють із підприємствами, які можуть вантажити маршрути.
Цю закономірність добре розуміють у «Компанії «Грейнфілд». Минулого року її керівники поставили за мету перевести свій «Баловський елеватор» у розряд «маршрутників». Головна умова для цього – можливості місцевої залізничної станції. Тут "Баловському елеватору" дуже пощастило. Балівка входить до нечисленних станцій «Укрзалізниці», які мають технічну можливість формувати маршрутні відправки.
Друга умова переходу на відвантаження 54 вагонів на добу – технічний потенціал самого підприємства. Із цим виявилося трохи складніше. Елеватор будувався ще за радянських часів, коли ніхто не орієнтувався на потужне залізничне відвантаження. Тоді головною метою роботи зерносховищ було збереження зернових. І «Баловський елеватор» у цьому плані має хороші можливості — потужності з одноразового зберігання становлять 147 тис. т.
Щоб збільшити продуктивність відвантаження на залізничні вагони, підприємству необхідно було провести модернізацію. У 2017-2018 роках. елеватор провів велику роботу у цьому напрямі. Раніше елеватор вантажив 20 вагонів за добу, т.к. відвантаження проводилося одним шляхом. У процесі реконструкції створено унікальний вузол відвантаження, який дозволяє одночасно працювати з двома вагонами на різних шляхах. Для якісної переробки та зберігання зернових культур встановили потужний сепаратор Buhler TAS 206. Він очищає зерно від домішок із продуктивністю 150 т на годину за кукурудзою. Завдяки змінам Баловський елеватор може вантажити маршрути за 24 години. Перший маршрут успішно відвантажили для компанії «АДМ Трейдинг Україна» 10 грудня 2018 року.
На зерносховищі замість старих терезів, які знаходилися за територією елеватора, встановили нові 150-тонні ваги, безпосередньо на точці навантаження. Таким чином, час зважування скоротився до хвилини.
Також «Компанія «Грейнфілд» придбала маневровий тепловоз ТГМ4 для покращення швидкості подачі вагонів із залізничної станції. Йому оформлено право виїзду на станцію Балівка. Надалі планується встановити маневровий комплекс, який дозволить без тепловоза кожним шляхом переміщати у двох напрямках під навантаження 12 зерновозів.
Обладнали також два 80-тонні витяги, що дозволяють вивантажувати одночасно автомобіль і причіп без розчеплення. Відтепер на обробку однієї машини потрібно лише кілька хвилин.
На елеваторі переоснастили також транспортне обладнання та, зокрема, транспортери, продуктивність яких тепер становить 250 т на годину. Загалом потенціал елеватора з приймання зерна з автотранспорту збільшено до 6 тис. т на добу.
Усі ці покращення дали свій результат. За рік підприємство прийняло та перевалило 250 тис. т агропродукції. Тут приймали пшеницю, ріпак, кукурудзу, ячмінь, соняшник, сорго, жито та інші культури.
Елеватор не тільки надає послуги з підробітку та зберігання зерна, а й допомагає виробникам реалізувати товар на вигідних умовах за найкращою ціною. Для цього "Баловський елеватор" співпрацює з провідними світовими трейдерами - це такі великі гравці на ринку, як "АДМ Трейдинг Україна" (Archer Daniels Midland Company), "Державна продовольчо-зернова корпорація України", "Миронівський хлібопродукт", "Каргілл", «Сантрейд» («Бунге Україна»), «Кернел» та багато інших.
Привабливим для сільгоспвиробників є те, що кошти за зернові перераховуються заздалегідь, до збирання врожаю. Це дозволяє інвестувати у закупівлю техніки, пального, добрив, вирішувати інші нагальні питання та просто виживати у період міжсезоння.
До речі, модернізація підприємства була вигідна також залізниці. Сьогодні «Баловський елеватор» єдиний у регіональній філії «Придніпровська залізниця» має технічні можливості вантажити та відправляти маршрути. А це дає можливість скоротити простий дефіцитний рухомий склад на елеваторі під завантаженням.
Крім того, маршрути максимально зменшують час проходження до пункту призначення і назад, адже такі поїзди не потрібно доформовувати на проміжних станціях для сортування. Скорочуються маневрові роботи та економиться паливо. Таким чином, оборот вагонів зменшується у рази, максимально підвищується ефективність перевезення зернових культур залізницею, чого й домагається Укрзалізниця.
Підприємство й надалі планує продовжувати модернізацію своїх потужностей.
«За рахунок модернізації елеватора та розвитку залізничної інфраструктури ми збільшили прийом, переробку та відправку зернових культур із 150 до 250 тис. т на рік. Ми маємо намір продовжувати роботи з розвитку інфраструктури «Баловського елеватора», щоб збільшити перевалку зернових культур до 300 тис. т на рік, та прискорити час формування маршрутів», — розповідає директор ТОВ «Компанія «Грейнфілд» Дмитро Кравченко.
За його словами, компанія також проводить модернізацію на станції П'ятихатки. Там також здійснено технічне переоснащення підприємства та під'їзних шляхів, що дозволило вже у грудні цього року відправити два зернові маршрути до портів України. Допомагає їм у цьому компанія ТОВ «ТЕП «Вертикаль», яка своєчасно та в повному обсязі надає експедиторсько-транспортні послуги».