Нова система розподілу вагонів ЦТЛ принесла приховане підвищення вартості зерноперевезень
Нововведена автоматична система розподілу вагонів Центру транспортної логістики (ЦТЛ) «Укрзалізниці» призвела до прихованого підвищення витрат на вагони-зерновози. Відправники вантажу отримали відразу кілька додаткових факторів витрат: збільшення станційних зборів, штраф за невиконання плану і за порожній пробіг.
Про це на конференції "Транспортування та зберігання зерна в Україні 2017" розповів генеральний директор ТЕП "Вертикаль" Олег Бурлаченко.
За словами учасника ринку, ідея створення автоматичної системи хороша. Але ситуація із навантаженням, яке склалося зараз у результаті використання системи ЦТЛ, критична.
«Фактично від кількості, яку дають елеватори у своїх заявках, УЗ постачає 1-2 вагони. Я впевнений, що УЗ має величезні експлуатаційні витрати через те, що вони розвозять таку кількість, а не 5-10, що дозволяє фронт роботи. Оборотність вагонів порівняно з минулим роком впала», — наголошує генеральний директор ТЕП «Вертикаль» Олег Бурлаченко.
За його словами, за такої подачі вагонів вантажовідправники отримують збільшення витрат майже вдвічі.
Крім того, для отримання потрібної кількості вагонів замовники «роздмухують» електронні заявки. І це ще один фактор, що збільшує витрати. За невиконаний план доводиться сплачувати 3,60 грн.
Третій фактор, який лягає додатковим грошовим вантажем на відправника вантажу є «порожній пробіг» вагонів.
«Дуже часто маємо проблему: вагон не встигає у дату, погоджену електронною заявкою. Вагон тривіально спізнюється. Якщо він приходить наступної доби, ця електронна заявка згоряє. І не завжди наступного дня, коли вагон приходить, є можливість цю електронну заявку підтвердити, оскільки вона підтверджується у порту. Тому дуже часті відмови від вагонів. Ми технічно не можемо їх виконати. Ми аналізували, у нас у середньому за місяць на одному «відмовному» вагоні втрати 1700 грн за порожній пробіг», — каже генеральний директор ТЕП «Вертикаль».
Виходом із цієї ситуації керівник підприємства бачить довгострокове планування, маршрутизацію, укрупнення партій, черговість, яка була б зрозуміла всім і прозора, а також поповнення парку власними вагонами та локомотивами.