«Укрзалізниця» презентувала свою нову послугу «Довгострокові контракти»

Опубліковано vertik
Категорія:

"Укрзалізниця" презентувала свою нову послугу "Довгострокові контракти", представивши її громадськості, учасникам ринку перевезень, як "новий продукт".

У чому новизна? Ми вирішили проаналізувати і знайти в чому підступ і де переваги.

Слід зазначити, що «Довгостроковий контракт» іде додатковою Угодою до Основного договору з УЗ. При підписанні Додаткової угоди щодо цієї послуги УЗ зобов'язується поставити під навантаження, а клієнт завантажити обумовлену кількість вагонів на місяць. Продається при цьому не вагон, а відправка вагона. Прив'язки до станції та дат немає, відправник вантажу сам регулює скільки, звідки і коли буде відправлено.

  • Кількість вагонів: на етапі тестування можна взяти від 500 відправок вагонів на місяць. Надалі, можливо, це число буде зменшено.
  • Строки: на етапі тестування можна підписати Додаткову Угоду на строк від 9 до 12 місяців.
  • Ціна: залежить від терміну: чим більший термін, тим нижча ціна. Мінімальна ціна під час підписання на 12 місяців для ЗРВ – 584 грн/добу без ПДВ, ПВ – 545 грн/добу без ПДВ. Є розроблена цінова градація від 1 до 12 місяців, але зараз актуальні терміни лише від 9 до 12 місяців.
  • Планування: без змін. Планування «на перед» не буде. Підтвердив електронну заявку за стандартною схемою – отримав вагони. 
  • Відповідальність: береш чи платиш. Якщо клієнт замовив 500 вагоновідправок на місяць, він зобов'язаний їх здійснити. У разі неможливості здійснити потрібну кількість відправок, незалежно від причини (в т.ч. конвенція), наприкінці місяця дорога стягуватиме плату за нездійснене до відправок. Плата стягуватиметься виходячи із середнього рейсу для кожного виду рухомого складу. Наприклад: для ЗРВ цю відстань буде визначено лише на рівні 600 км (цифра умовна). У такому разі штраф становитиме = (600 км/200 км/добу)*2*ціна вагона на добу, де 200 км/добу – нормативна швидкість руху, 2 – два рейси: порожній завантажений

Переваги перед орендою власних вагонів:

— ціна не залежить від швидкості руху, і більш прогнозована,

— немає проблем з ремонтом та розукомплектацією вагонів,

- не обов'язково шукати рівномірну роботу вагонів,

- Скорочення витрат на прискорення, 

- Відсутність передоплати за вагони.

Недоліки:

- Високі штрафи,

— у разі суттєвої зміни ситуації на ринку, складно (неможливо) вестиме переговори з УЗ щодо зміни умов,

- Ціна фіксована на тривалий термін і негнучка.

Учасникам ринку перевезень до розгляду умов «нового продукту» дали термін до 10.04.2020, щоб було можливість заглибитися і попередньо прорахувати, а чи варто?

Сам же проект планують запускати з 01.05.2020, а там як поїде. 

Українська